Wednesday, February 25, 2009

Woah de ska gifta sig!

Hoppas att ironin i rubriken framgick iaf lite.

Idag åt jag lunch på Östra Station av alla ställen. Schysst hål i rymd-tid-väven med 50-tals-stuk på inredning, husmans och gubbar som faktiskt vissa förmodligen tror att det verkligen fortfarande är the good ole fifties.

Innan jag gick upp och åt min Mannerströmming (fick senare googla vem fan Mannerström kan tänkas vara och det visade sig vara nån kock), så shoppade jag efter lite lektyr i form av kvällstidning. 

Jag borde inte köpa kvällstidningar, jag vet. Hela mitt jag föraktar denna hela-listan-av-farliga-födelsemärken-journalistik, men ibland faller jag till föga.

Dock inte idag. Idag var hela förstasidan på både A och E upptagen av två lyckliga ungdomar som bestämt sig för att slå sina säckar ihop.  Inte nog med det. Nånstans i häraden av sidorna 2,3 4, 5 , 7-16, mitten och två extra bilagor.

Det blev DN istället. Med bara typ fyra sidor av eländet.

Jag har extremt svårt att förstå hela dealen. De ska gifta sig. Good for them. Men mitt liv påverkas inte alls. Jag har inget intresse överhuvudtaget. 

Nu ska jag straffas månadervis med löpsedlar, tv-program, debatter där man funderar över om fanskapet ska få kallas prins eller inte. 

I don't give a fuck. Och ärligt talat så är de enda som drar nån nytta av det här den värsta sortens skitmedia som i vanliga fall har scoop som Amy Winehouse hudproblem, Britneys trosor och Arnolds gubbtuttar på nån strand.

Monarkin borde avskaffas. I alla fall om man tänker på den stackars ovetande ofödda blivande avkomman  som riskerar att få sin första fylla, första hångel, första misslyckade offentliga framträdande förevigat av vidriga gamar på Veckans Nu eller vad fan de kan tänkas heta.

Det bara underbygger min tes om att det värsta oket som kan tänkas läggas på en människa är kändisskap. 


1 comment:

Unknown said...

Hallå!
Jodå, det fungerar det du skrev på TkJ. Ja hittade hit OCH du skrev så jag blev nyfiken. Kommer att läsa igenom det du skrivit innan veckan är slut och gillar jag det så länkar jag om du gör detsamma. Ha det bäst!