Saturday, November 17, 2007

Pärlor för ingen?

Inser plötsligt att det jag jobbar med (och skriver om i den här bloggen) kanske intresserar ungefär en promille av Sveriges befolkning.

Det kanske kan översättas till en promille av en promille av världens befolkning, eftersom intresset för utveckling av datasystem (eller snarare nån som gnäller om detsamma) kan antas avta med kvadraten på risken att dö i svält/hamna i husarrest i Öst-Timor/få fågel-influensa/hamna under vatten pga växthuseffekten... etc you name it.

Är det då värt det? Hittills har ingen. Och jag menar _ingen_ hittat min blog. Inga kommentarer har reggats (utom mina egna patetiska). Jag skulle lika gärna kunna vara den sista utvecklar-gnäll-bloggen på jorden. Tänk er den filmen. 'Utvecklar-gnäll-bloggarnas planet'. På slutet hittar de frihetsgudinnan i sanden med the collective works of Donald Knuth under armen.

Sad sad developer.

2 comments:

Unknown said...

Jag läser, fortsätt skriv!

MrPi said...

Jag läser också! Denna bloggen är den skönaste jag läst på länge! Jag äälskar verkligen hur du neggar allt.. de är ju det som gör den så bra!! Vi har ju alla tänkt i de banor du skriver om, fast vi inte vill erkänna det.. Så klockrent!